ProRail heeft de ambitie om een verbeterde en vernieuwende cao af te sluiten. Met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit en aandacht voor iedereen.
Dat moet gebeuren binnen een krappe arbeidsmarkt en financiële uitdagingen voor zowel ProRail als medewerkers. Deze omstandigheden vragen om keuzes. Als we bijvoorbeeld een afspraak maken over een nieuwe arbeidsvoorwaarde, kan iets anders wellicht niet.
In een constructief overleg, dat in een goede sfeer heeft plaatsgevonden, hebben de sociale partners hun inzetbrief nader toegelicht.
De inzetbrief van VHS bestaat uit een viertal hoofd thema’s:
Na 29 april volgen er vier onderhandelingsrondes: 22 en 23 mei, 3 en 4 juni, 13 en 14 juni en 1 juli. Als er op 1 juli nog geen resultaat is bereikt, maken we afspraken over
het vervolg. Het streven is om voor einde looptijd van de huidige cao (op 1 juli) een gemeenschappelijk resultaat te hebben. Waarbij we ook afspraken maken over de looptijd van de nieuwe cao.
Heb je vragen of wil je meedenken met het onderhandelingsteam, meldt je dan via ons secretariaat en wij brengen je in contact met de onderhandelaren.
Met VHS blijf je op de hoogte!
De OR bij NS Reizigers en NS Treinmodernisering Haarlem organiseert aanvullende verkiezingen. VHS wil graag kandidaten leveren voor deze verkiezingen en is op zoek naar NS-leden die interesse hebben om zich hiervoor kandidaat te stellen.
Het wetsvoorstel om ProRail om te vormen tot een zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) ligt nog steeds op tafel. Dit tot ongenoegen van velen. Het leidde er zelfs toe dat een aantal sectorpartijen een brandbrief aan de vaste kamercommissie I en W stuurde om nogmaals te benadrukken dat zij tegen het wetsvoorstel zijn en waarom.