30/09/2020
Cao

Meer regelruimte binnen de cao

De afspraak met betrekking tot de Pilot Regelruimte in de cao van 2020 bij ProRail is nu ter beschikking gekomen.

De pilot werd op verzoek van VHS uitgevoerd. Tijdens de pilot werd de cao een jaar lang op zolder gelegd en ging het management van CIO Office met de medewerkers op zoek naar meer ruimte om zaken zelf in te regelen (regelruimte). Met een klankbordgroep zijn ideeën onderzocht en uitgewerkt, en daarnaast konden alle medewerkers een jaar lang individueel alles aankaarten. Uiteindelijk bleek dat 95% van de wensen die op tafel kwamen uitvoerbaar was. Enerzijds omdat het al geregeld was binnen de cao, anderzijds door aanvullende werkafspraken te maken.

Pilot kandidaten gezocht

Om meer pilot ervaring op te doen is in de huidige cao-periode (tot eind 2020) de werkwijze uit de pilot ter beschikking gesteld aan afdelingen die hieraan willen deelnemen. De werkwijze zal worden ondersteund door betrokken kaderleden met ondersteuning vanuit HR waar wenselijk.
Werk je bij ProRail en denk je dat binnen jouw afdeling / team, deze werkwijze ook zijn vruchten kan afwerpen? Neem dan contact op met Goof Lindijer. Een soortgelijk traject kan dan ook op jouw werkplek worden gestart.

Bijbehorende PDFs

No items found.

Meer interessante artikelen voor jou!

Met VHS blijf je op de hoogte!

6/7/2023
Columns

Column: Een goed gesprek voeren met behulp van de NS Klachtencommissie

Raja Schmidt is inmiddels ruim vijf jaar actief als lid van de NS Klachtencommissie. In deze column vertelt Raja over de voldoening van haar werkzaamheden voor de klachtencommissie.

15/12/2024

Wat is de definitie van een zwaar beroep

In de lopende cao bij NS is afgesproken dat NS en de vakbonden gezamenlijk vast gaan stellen welke functies onder een ‘zwaar beroep’ gaan vallen. Onlangs heeft hierover het eerste gesprek plaatsgevonden. De uitkomst van deze en komende sessies moet uiterlijk 1 juli 2025 hebben geleid tot een heldere definitie van een zwaar beroep bij NS.

No items found.