Recent vonden de verkiezingen plaats voor de Ondernemingsraad (OR) bij de diverse bedrijfsonderdelen van NS. Onze VHS-er Dick van Dijk is verkozen bij het onderdeel C&O en Groep.
Onze VHS-er Dick van Dijk is verkozen en inmiddels geïnstalleerd. Binnen de OR neemt hij zitting in de werkgroep VGWM als werkgroep trekker. Daarnaast is hij lid van de werkgroepen Financiën, Staven en Logistiek.
Namens VHS hadden zowel Dick van Dijk als Mirjam Otten zich kandidaat gesteld. Mirjam bij NS Reizigers. Aangezien er bij NS Reizigers meerdere kandidaten waren is Mirjam helaas niet verkozen. Bij de OR C&O Groep waren er minder kandidaten dan beschikbare zetels waardoor alle kandidaten automatisch ‘verkozen’ zijn.
Wij wensen Dick veel succes tijdens deze tweede termijn!
Met VHS blijf je op de hoogte!
Op maandag 28 augustus en woensdag 27 september heeft VHS totaal circa 30 leden geraadpleegd over het onderhandelingsakkoord dat de vakbonden en werkgevers hebben bereikt voor de nieuwe pensioenregeling die nodig is in het kader van het nieuwe pensioenstelsel.
Ondanks alle tegenslagen heeft de HSL haar meerwaarde allang bewezen. Maar intussen moeten de constructiefouten worden hersteld, een projecten dat miljarden zal kosten. Hoe pakken we dat aan? Transportkundige en VHS-er Guus Looij heeft daar een heldere mening over.