Medewerkers van DEKRA Rail zijn met steun van VHS Railprofessionals, FNV Spoor en CNV Vakmensen gezamenlijk een petitie gestart. Aanleiding is de vastgelopen onderhandelingen met de directie van DEKRA Rail.
De vakbonden hebben de cao-onderhandelingen met de directie van DEKRA Rail stil gelegd. Het grootste struikelblok in de onderhandelingen is het salaris. De leden en vakbonden willen een automatische prijscompensatie (APC) opnemen in de cao, waardoor het salaris ieder jaar gecompenseerd wordt voor koopkrachtdaling, veroorzaakt door de inflatie. Eigenlijk dus gewoon indexeren, om het salarisniveau gelijk te houden. Daarnaast willen zij een salarisverhoging van €100,- op het maandsalaris.
De directie van DEKRA Rail vindt de APC onbespreekbaar en wil niet verder gaan dan een verhoging van 1,2% en een bedrag van €40,- Dit samen dekt bij lange na niet de inflatie en is daarmee een achteruitgang in koopkracht. Op die manier is DEKRA Rail geen aantrekkelijke werkgever meer voor de medewerkers van DEKRA Rail. En ook voor nieuwe medewerkers prijst DEKRA Rail zich uit de markt als potentiële werkgever.
Met VHS blijf je op de hoogte!
Movares en Innovus Smart Engineering hebben op 24 oktober 2023 overeenstemming bereikt om de krachten te bundelen. Samen worden zij één van de grootste onafhankelijke ingenieursbureaus in Nederland.
Wat speelt er en waar is het bestuur mee bezig? Bas Rijnders houdt ons op de hoogte.
De bestuursvergadering van 22 maart begon een beetje chaotisch. Dit keer was het een hybride bijeenkomst waarbij de techniek in eerste instantie niet werkte. Ook VHS moet dus wennen aan het nieuwe tijdperk.